Szukaj na tym blogu

2007-11-05

Pliki z praktyki - uwagi techniczne

Poniższa informacja jest skierowana do uczestników PraktykiRM w Olsztynie i dotyczy plików z materiałami szkoleniowymi. Wykonane przeze mnie skany umieściłem w plikach wykazanych w zestawieniu:







Na prośbę Ewy (i na wskazane przez nią adresy), forwardowałem do wszystkich pliki z materiałami z ostatnich zajęć. Było tego dużo i niektóre konta zwróciły mi informację o błędzie przekazu. Mogły być różne tego przyczyny (zapełnienie konta email, limit wielkości odbieranych plików, ustawienie pojemności konta, zabezpieczenia przed spamem itd.) rozstrzyganie każdego problemu z osobna wydaje mi się mało wydajne.

Mam inną propozycję: każdy, kto nie otrzymał wszystkich materiałów (6plików), niech założy sobie darmowe konto email na stronie: Gmail.com i wyśle do mnie wiadomość, a wtedy ja mu jeszcze raz prześlę pliki na jego Gmail. Dodatkowo aby ułatwić zakładanie konta Gmail wysłałem wszystkim zaproszenia, kto chce niech skorzysta. Tutaj wszystko działa, bez problemu, jest również w j. polskim, a założenie konta zabiera tylko kilka minut. Takie rozwiązanie jest wygodne, ponieważ raz wgrane do Gmail pliki można rozsyłać wielokrotnie na różne adresy, a pojemność tago konta jest duża -ponad 4,6GB.

Kiedyś stosowałem do takich celów tzw. Magazynek (darmowa usługa) z zabezpieczaniem hasłami, ale nastąpiły zmiany niezależne ode mnie, w tej usłudze i zrezygnowałem z tego typu rozwiązania. Z kolei nie zamierzam umieszczać na nieznanych mi serwerach publicznych (nawet zabezpieczonych hasłem), danych stanowiących specyficzną wartość intelektualną skierowaną tylko do grupy, która ją zakupiła. Wysyłanie tego mailem, z uwagi na stosowaną tu ochronę danych, wydaje mi się jeszcze wystarczające.

A w przyszłości warto pomyśleć o Social Network np. Orkut ?

1 komentarz:

zbikos pisze...

Jednak zrobiłem też Magazynek z tymi plikami i wiadomość z namiarami wysłałem zainteresowanym.

Mashup News

Aktualności tekstowe