Szukaj na tym blogu

2007-05-02

Web3 -bazy danych rozproszone jeszcze bardziej

Zastanawiając się nad prezentacjami nieruchomości do niedawna sądziłem, że rozproszone bazy danych (jak np. GoogleBase) są już topowym narzędziem. Aż trafiłem na Dapper'a i opis scrap'owania stron www. Co on robi? -wybiera sobie ze stron www różne informacje i traktuje je jak bazy danych. Narzędzie to jest na etapie rozwoju, ale wiemy wszyscy jak on galopuje. Po co więc specjalna baza danych, gdy można sobie używać różne serwisy, jako bazy danych.
O istnieniu takich możliwości zaświadcza pewne zdarzenie: wykonałem kiedyś regularną stronę www i umieściłem ją na serwerze; z czasem przyrastały różne opcje, a wśród nich potrzeba informacji, w zasadzie nie publikowanych jawnie; z pośpiechu zrobiłem to w trybie tekstowym niespecjalnie zabezpieczone i zapomniałem o tym. Jakie było moje zdziwienie, gdy hackerskie Google wyrzuciło na ekran te najciekawsze dane (numery kont bankowych itd.). To było kilka lat temu.
Dzisiaj już wiemy, praca nad semantycznymi wyszukiwarkami wre i niedługo upublicznione zostaną sprawne bazy danych globalnie z ogółu stron internetowych, jako Web 3.0.
Dobranoc Państwu (jak mawiał Alfred Hickok przed swoim filmem).

Brak komentarzy:

Mashup News

Aktualności tekstowe