Szukaj na tym blogu

2007-04-04

Iwestycje

Pewna pani kupiła sobie buty i powiedziała mi, że zrobiła dobrą inwestycję. Zrobiłaś wydatek, a nie inwestycję -powiedziałem. Jakkolwiek mogę sobie wyobrazić sytuację, w której pani kupując buty, inwestuje w marketing siebie i ma z tego zwrot gotówki, to jednak o to jej nie podejrzewałem. Dlatego zapytałem dalej -powiedz mi, jaki będziesz miała zwrot z tej inwestycji? Zwrot -będzie, ale niewymierny -powiedziała i widząc moją zmieniającą się twarz, dodała -moje dobre samopoczucie dobrze wpływa na wydajność pracy w firmie i dobry stosunek do interesantów, a to przekłada się na zarobek. No, tak -przyznałem i zauważyłem jak bardzo płynne są granice niektórych pojęć.

Oto np. inwestycja w reklamę, jak zmierzyć zwrot z tej inwestycji i moment, w którym wyłożone pieniądze stają się zbędnym wydatkiem. Nie jest łatwo to określić jak zaznaczają specjaliści.

Jak trafić do grupy docelowej klientów i nie ponosić kosztów na atakowanie osób nie zainteresowanych naszą ofertą? Jak zogniskować uwagę grupy docelowej? Mamy już wiele blogów i stron www, prezentujących ukierunkowane zainteresowania i gromadzących lub potencjalnie mogących gromadzić czytelników, zainteresowanych danym tematem. Są też wyszukiwarki znajdujące takie publikacje. Potrzeba zatem mechanizmu umożliwiającego prezentację ofert osobom potencjalnie zainteresowanym danym tematem, czyli zogniskowanie działań reklamowych.

Odpowiedzią ostatnich lat na wskazane wyżej dylematy są reklamy tematycznie skierowane na wybraną grupę docelową. Robią to różne firmy, ale najwygodniej i najpowszechniej jak sądzę robi to... (dalej na grupie dyskusyjnej)

Brak komentarzy:

Mashup News

Aktualności tekstowe