W Allegro można określić cechy, używając filtrów z listami wyboru:
- rodzaj nieruchomości,
- zakres cenowy,
- lokalizację -województwo,
- zakres powierzchni,
- przeznaczenie (mieszkania)
- kondygnacje,
- ilość pokoi,
- ilość pięter (mieszkania),
- rodzaj zabudowy (domy),
- stan wykończenia (domy),
- typ (działki),
- konstrukcja (magazyny),
- wysokość (magazyny),
- rynek (pierwotny lub wtórny).
Trzeba pamiętać jednak, że obecnie Allegro jest zdecydowanie najpopularniejszym systemem aukcyjnym w Polsce, oferującym wielką rozmaitość również innych produktów.
W Ebay mamy zdecydowanie mniej filtrów:
- lokalizacja (Polska, Europa, Świat),
- kod pocztowy i odległość od niego w km,
- rodzaj nieruchomości.
W Świstaku wcale nie widać filtrów, ale są jako menu boczne:
- rodzaj nieruchomości,
- lokalizacja (Polska, województwa, zagranica).
Generalnie teksty i fotografie w ofertach aukcyjnych mają bardzo zróżnicowany charakter, co utrudnia zoptymalizowanie automatycznego wyboru.
Natomiast prawidłowa, usystematyzowana ekspozycja cech nieruchomości znacznie ułatwia klientowi odbiór tej informacji i zwiększa szybkość dostępu do preferowanej nieruchomości, dlatego lepsze będą serwisy, które to gwarantują. Koresponduje to ze wskazówkami, ogniskowania grupy docelowej klientów, zawartymi w drugiej prezentacji, w moim wcześniejszym poście pt. "Inwestowanie".
Zatem czy są już lepsze narzędzia do prezentacji cech nieruchomości? Otóż - tak, ale o tym później.