Szukaj na tym blogu

2007-04-22

Prezentacje nieruchomości na aukcjach

Informacje o cechach nieruchomości, charakterystyczne dla aukcji, nie jest trudno wyodrębnić, bo są one widoczne w bocznym panelu listy wybranych ofert. Są to opcje cech, po których można dokonywać selekcji ofert, w systemie aukcyjnym oraz dodatkowo można jeszcze używać wyszukiwarki ogólnej serwisu aukcyjnego.

W Allegro można określić cechy, używając filtrów z listami wyboru:
  • rodzaj nieruchomości,
  • zakres cenowy,
  • lokalizację -województwo,
  • zakres powierzchni,
  • przeznaczenie (mieszkania)
  • kondygnacje,
  • ilość pokoi,
  • ilość pięter (mieszkania),
  • rodzaj zabudowy (domy),
  • stan wykończenia (domy),
  • typ (działki),
  • konstrukcja (magazyny),
  • wysokość (magazyny),
  • rynek (pierwotny lub wtórny).
Oprócz tego można użyć ogólnej wyszukiwarki, dodatkowo obejmującej tytuł oferty, ale przeszukiwanie zawartości tekstów ofert nie daje już pozytywnych rezultatów.
Trzeba pamiętać jednak, że obecnie Allegro jest zdecydowanie najpopularniejszym systemem aukcyjnym w Polsce, oferującym wielką rozmaitość również innych produktów.

W Ebay mamy zdecydowanie mniej filtrów:
  • lokalizacja (Polska, Europa, Świat),
  • kod pocztowy i odległość od niego w km,
  • rodzaj nieruchomości.
Oprócz tego można użyć ogólnej wyszukiwarki, która zdecydowanie lepiej wyszukuje w tytułach i tekstach ofert, można jednak mieć wątpliwości do kompletności wyszukań.

W Świstaku wcale nie widać filtrów, ale są jako menu boczne:
  • rodzaj nieruchomości,
  • lokalizacja (Polska, województwa, zagranica).
Można też użyć ogólnej wyszukiwarki, która dobrze wyszukuje w tytułach i tekstach ofert, ale też liczba ofert jest tutaj zdecydowanie mniejsza. Jest jednak tu ciekawy mechanizm RSS, umożliwiający bieżącą informację o nowych ofertach i ewentualne zastosowanie YahooRurek do filtrowania ofert (ale to tymczasem jeszcze mało funkcjonalne).

Generalnie teksty i fotografie w ofertach aukcyjnych mają bardzo zróżnicowany charakter, co utrudnia zoptymalizowanie automatycznego wyboru.
Natomiast prawidłowa, usystematyzowana ekspozycja cech nieruchomości znacznie ułatwia klientowi odbiór tej informacji i zwiększa szybkość dostępu do preferowanej nieruchomości, dlatego lepsze będą serwisy, które to gwarantują. Koresponduje to ze wskazówkami, ogniskowania grupy docelowej klientów, zawartymi w drugiej prezentacji, w moim wcześniejszym poście pt. "Inwestowanie".
Zatem czy są już lepsze narzędzia do prezentacji cech nieruchomości? Otóż - tak, ale o tym później.

Mashup News

Aktualności tekstowe